סוני משפרת ביצועים ב-PS4 PRO בכל המשחקים עם BOOST MODE

האם התייתרה רשמית רכישה של הגרסא הרגילה של קונסולת הפליסטיישן4?


לא שווה את זה(?)

לפני כשלושה חודשים ובצעד שנוי במחלוקת שיחררה סוני את קונסולת ה-PS4 PRO וגררה לא מעט תגובות נזעמות והמון הרמות גבה. הבטיחו לנו לפחות 8 שנים של שקט מבחינת שדרוגים, אז מה קרה פתאום קונסולה חדשה? בחברה מיהרו להרגיע וטענו שמדובר בבדיוק אותה גברת בשינוי אדרת. כל המשחקים ירוצו על שתי הקונסולות עד סוף הלייף-סייקל ללא יוצא מן הכלל. ואכן, ה-PS4 PRO הוא יותר סוג של "מכפלה" של אחיו הקטן מאשר קונסולה חדשה בפני עצמה. יחידת האיבוד הגרפי הוכפלה, מהירות השעון של המעבד ושל ה-RAM עלתה קמעה והתווספה תמיכה ברזולוצית 4K ובדיסקים קשיחים עם SATA3. כל זה נותן על הנייר עוצמת ביצועים תיאורתית של 4.2 TFLOPS, קצת יותר מפי 2 מהגרסא הרגילה.

מאז יציאתה של הקונסולה טרם נראה משחק שבאמת הצליח לשקף את יכולותיה או לפחות לא כפי שמיתגה אותה סוני. יאמר להגנתה שכל המשחקים שזכו לתמיכה ב-PRO עברו אדפטציה כלשהי בתום תהליך הפיתוח שלא כמו בתהליך רגיל שבו המשחק מפותח סביב הקונסולה. אומנם משחקים כמו Rise of The Tomb Raider ו-Uncharted 4 הצליחו לשמור על קצב 60 פריימים בשניה ב-1080P ללא בעיה, אך הצעד לנסות לדחוף פי 4 פיקסלים עם פי 2 כוח בא לה בעוכרה די מהר. על מנת להצליח לסחוב את הרזולוציה המאסיבית בקצב פריימים סביר נעשה שימוש בטכניקות רינדור ואפסקיילינג מתקדמות כמו CheckerBoard Rendering שלוקח טקסטורות עם רזולוציה נמוכה משמעותית ומעבה ומעשיר אותן. סוני חטפה על זה לא מעט חיצים בשריון האמינות שלה בעיקר מקהילות ה-PC ובתגובה מיהרה להכריז על מס' כותרים כמו Fifa 17 ו-The Last of Us שירוצו ברזולוצית NATIVE 4K בלי תעתועי עשן ומראות מיותרים. אבל אני חושב שמה שהכי הפתיע את כולנו ואולי קצת איכזב זה שבכותרים ישנים שלא קיבלו טלאי עבור ה-PRO לא נרשמה שום עליה ולו הקלה ביותר בביצועים. הכנסתם עוד ליבה גרפית, העלתם את מהירות השעון של הכל וכלום? באמת?

4.5 זה לא סתם מספר

בגרסאת הקושחא 4.5 הממשמשת ובאה עשתה סוני בדיוק את מה שהייתה צריכה לעשות לפני כשלושה חודשים וזה לשפר את ביצועי כל משחקי ה-PS4 על גבי ה-PS4 PRO ובאחוזים ניכרים. עדכון זה מוסיף עמודה לתפריט ההגדרות בשם "Boost Mode" או כפי שכבר הספיקו לכנות אותו ברחבי הסייברספייס "Beast Mode". אופציה זו ככל הנראה משחררת סופית את הרסן מהליבה הגרפית הנוספת ושאר תוספי המעבד והזכרון. הגרסא עדיין בבטא אך היא פתוחה לקהל הרחב וכבר ישנם שלל דיווחים חיוביים על ביצועים עולים בקשת רחבה של משחקים לרבות קיצור זמני טעינת הטקסטורות, פחות pop-ins וטווח ראיה מרחבית מוגדל. כך ניתן למשל לראות בסרטון של DigitalFoundry לעיל תוספת של עד 38(!) אחוז יותר פריימים ב-Project Cars וייצוב ה-FPS כסלע על 60 או 30 במשחקים כמו Battlefield 4, Assassins Cread Unity ורבים אחרים. חלק מהדיווחים אף מגדילים לומר שחווית המשחק השתנתה לגמרי (לטובה) עכשיו כשאין נפילות פריימים יותר. כך למשל Just Cause 3 שהיה מהר מאוד מביא את הגרסא הישנה לברכיים עקב שימוש יתר בפיצוצים ועולם פתוח, כעת אפשר לפוצץ בו כאילו אין מחר ולא יהיו יותר קירטועים.

מתבקשת השאלה, האם יש טעם ברכישה של ה-PS4 הרגיל כשאחיו הגדול (פיזית) בוודאות הולך לעשות את העבודה טוב יותר? בתור מי שבא מעולם ה-PC, לעניות דעתי התשובה טמונה בשאלה. ההפרש בין הקונסולות בארץ עומד על כ-700 שקלים. במהלך שנותיי הוצאתי הרבה יותר מ-700 שקל על חלקי PC על מנת לוודא שה-FPS לא ירד ולו לרגע קט אחד מ-60. אז אומנם לא כל משחק בעבר רץ על ה-PRO ב-60 FPS אבל עושה רושם שהיא ייצבה את רובם ובהסתכלות קדימה המצב הזה במגמת שינוי (ע"ע Battlefield 1, Rise of The Tomb Raider ועוד רבים שרצים ב-60). אפשר לרדת על סוני עד מחר על זה שה-4K הוא לא באמת 4K וגם הכונן בלוריי עדיין מוציא רק FHD אבל אי אפשר לקחת ממנה את העובדה שמה שהיא עשתה ב-2400 שקל, שום מחשב לא יעשה גם ב-4400.

לדיון בנושא: סוני משפרת ביצועים ב-PS4 PRO בכל המשחקים עם BOOST MODE


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

12:00
  /  
11.02.2017
  
מאת: 9xcalibur9

1