חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

תחילתו של קיץ ישראלי חם מסמן את סיום המחזור השמיני של תוכנית האקסלרטור של מיקרוסופט בהשתתפות 10 חברות הזנק חדשות


היום הראשון של הקיץ

אולי זה סימבולי שחטיבת האקסלרטור של מיקרוסופט ישראל החליטה לערוך את סיום המחזור ה-8 של תוכנית ההאצה שלה דווקא היום. ביום קיץ מהביל בגן אירועים אי שם בדרום תל אביב נערך אירוע הסיום של תוכנית האקסלרטור בו הוצגו 10 סטארטאפים שסיימו היום את השתתפותן במחזור השמיני של אקסלרטור מיקרוסופט בישראל, הפועל במסגרת מרכז המו"פ של מיקרוסופט. החברות בוגרות המחזור הציגו את פתרונותיהן ב- 21.6.2016 במסגרת אירוע ה- Demo Day שנערך בפני מאות מנהלים ומשקיעים ממגזר ההיי-טק, מישראל ומרחבי העולם.

מאות חברות מישראל ומ-23 מדינות נוספות הגישו מועמדות למחזור השמיני וביניהן חברות מארה"ב, בריטניה, הודו רוסיה, ספרד, איטליה, שבדיה, צרפת, צ'כיה, קנדה, הולנד ועוד. מתוכן נבחרו 10 חברות מתחומים מגוונים וביניהם: ראייה ממוחשבת, פינטק ומסחר אלקטרוני, מדיה, פרסום ושיווק, רפואה, גנומיקה ובריאות, IT, BI ועוד.

קליפ הפתיח לאירוע (הוידאו באדיבות חברת מיקרוסופט)

האירוע

אירוע סיום המחזור החל אחר הצהרים בגן אירועים עם כיבוד קל ומשקאות קרים, עם נוכחות של אורחים מחו"ל כשהשפות השולטות הן כמובן עברית ואנגלית. ניתן היה לצפות גם בנציגים מסין והמזרח.

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

סידור פרחים אופנתי בהתאם לאופי האירוע

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

נציגות סינית בשיחת עדכון

דברי פתיחה ופרזנטציות המשתתפים

את האירוע עצמו פתח נבות וולק, מנכ"ל אקסלרטור מיקרוסופט ואמר: "במחזור זה העמקנו את פעילותנו כ-Scalerator והחברות המשתתפות צעדו מספר צעדים קדימה לפריסה רחבה בשוק העולמי. את התוצאות ניתן לראות כבר עתה: החברות חתמו על הסכמים עם ארגונים מובילים בארץ ובעולם וקשרו קשרים שיניעו אותן קדימה בשנים הקרובות. לכך התלוו גיוסי הון מרשימים בהיקף חסר תקדים. התפתחות זו משקפת את התבגרות תעשיית ההיי-טק הישראלית שאנחנו מנסים לתרום לה".

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

מימין – צחי וייספלד מנכל רשת האקסלרטורים העולמית של מיקרוסופט. משמאל – נבות וולק מנכל אקסלרטור מיקרוסופט בישראל (צילום:אורי חבושי)

אחרי דברי הפתיחה של נבות, עלה לבמה צחי וויספלד שיזם את הקמת תוכנית האקסלרטור, ונתן מספר דגשים מספריים ואחרים לגבי התוכנית, וכן לגבי אחוזי גיוס ההון באקסלטור של מיקרוסופט בישראל שהם מהגבוהים בעולם. מיום פתיחת מחזור 8 ועד סיומו הצליחו כבר 6 מתוך 10 החברות לגייס או לקבל הצעות השקעה בסכום כולל של קרוב ל-27 מיליון דולר. ב-8 המחזורים השתתפו 83 חברות. 81% מהן גייסו סך כולל של 162 מיליון דולר. גיוס המשך ממוצע עומד על 2.4 מיליון דולר. כמו כן שלוש חברות בוגרות התכנית כבר עשו אקזיט: Kitlocate שנמכרה ל-Yandex , Appixia שנמכרה ל-Wix ו-Conferplace שנמכרה ל-Meda Group.

נבות וצחי בדברי הפתיחה באירוע ה- DEMO:

חברות הסטארט-אפ שסיימו את המחזור

לחיצה על שם החברה מובילה לאתר הספציפי, בסוף הרשימה – לינק בפייסבוק של השידור החי של כל המציגים.

Spotinst בונה את הענן וירטואלי הראשון בעולם, הפלטפורמה מנהלת שרתי מחשוב בצורה יעילה ואופטימלית תוך כדי מעבר בין עננים, הגברת הביצועים והזמינות של האפליקציות המורצות בה.

Banana Splash היא מערכת מתקדמת מבוססת ביג דאטה אשר מזהה התנהגות גולשי מובייל בזמן אמת על פי אלפי פרמטרים ושולחת מסרים מותאמים אישית עבור כל גולש מובייל. כתוצאה מהשימוש במערכת, חברות מכל העולם משפרות את אחוזי ההמרה במובייל בממוצע של כ- 200%.

Unomy עוזרת לצוותי שיווק ומכירות בחברות B2B למצוא לקוחות, לתעדף לידים ולחקור חברות בצורה פשוטה

Genoox הינה מערכת ביג דאטה לניתוח וניהול מידע גנטי למחקר ולרפואה מותאמת אישית

Coralogix מנתחת מידע הנפלט ממערכות על מנת לזהות תקלות תכנה באופן אוטומטי

Paykey מאפשרת למשתמשים לשלוח כסף אחד לשני בתוך אפליקציות צ׳אט כגון פייסבוק מסגנ׳ר, וואטסאפ וסמס. באמצעות Paykey משתמשים יכולים לשלוח כסף בתוך מסך השיחה מבלי לדעת את פרטי חשבון הבנק של המקבל, וליהנות מחוויית תשלום אינטואיטיבית ופשוטה.

Yooocan הינו אתר מסחר מבוסס השראה הראשון מסוגו בעולם המיועד לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

Convia מאפשרת לארגונים לבנות אנשי מכירות וירטואליים חכמים שמגדילים משמעותית את אחוזי ההמרה לקניה, לאיסוף פרטי קשר או לכל תוצר אחר בעל ערך מדיד לארגון. Convia יכולה להיות מוטמעת בתוכנות צ'אט, באפליקציות מובייל או באתרי אינטרנט.

DataRails מספקת פתרון BI ראשון מסוגו בעולם לאופטימיזציה וניתוח של אקסלים מורכבים בזמן אמת, ומאפשרת הבנה עמוקה ומהירה מאי פעם של נתונים פיננסים ועסקיים.

Imagry פתחה מנוע לזיהוי אובייקטים בווידאו בזמן אמת, הניתן להטמעה בכל מכשיר נייד, ואשר באמצעותו עסקים יוכלו לפתח מוצרים חכמים.

לינק לוידאו של כל המציגים :

קצת על Scalerator

במחזור הנוכחי התעצמה, כאמור, תפישת הפעילות כ-Scalerator שמתמקד בחברות בשלות יחסית, לפני או אחרי גיוס A. (במקום המודל המסורתי של תמיכה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים). התוכנית חותרת לקחת את הסטארט-אפים לשלב הבא במחזור חייהם ולהכשירם לשוק העולמי. במסגרת המודל ניתנת תמיכה שהינה רחבה יותר מהטכנולוגיה ומפיתוח המוצר. תכנית ה-Scalerator כוללת את כל ההיבטים והמרכיבים הדרושים לבניית חברה חזקה ויציבה: החל מהדרכה וקואצ'ינג למנכ"ל, דרך פיתוח תרבות ארגונית וגיוס צוות, גיוס לקוחות מואץ ועד בניית מותג ופיתוח תכנית שיווק. זה הוא השלב שבו מתרחש המעבר מחשיבה מקומית, בקנה מידה קטן – לחשיבה בגדול, בקנה מידה של דומיננטיות כלל-עולמית. במישור זה מיקרוסופט יכולה לספק ערך מוסף משמעותי בזכות היותה אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם.

נבות וולק מסביר בקצרה על פרוייקט האקסלרטור:

תמונות אווירה מגן האירועים

המקום האווירה והמשקאות הקלים עזרו להתגבר על החום הרב

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

דוכן מיצי הפירות

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

עם סיום ה – DEMO, יצאו כולם לגינה לרענון ונטוורקינג

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

עם רד הערב, נפגשו הסטארטאפיסטים עם משקיעים מחו"ל

אחר הצהריים נמשך לתוך הערב החמים, כשחלק מבוגרי האקסלרטור נפגשים עם משקיעים מחו"ל.

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

מנכ"ל PAYKEY נפגש עם אורחים מחו"ל

חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית

ז'ואלינג קאו – מנהלת חטיבת הטכנולוגיה של SHENGJING בשיחה עם סימונה (מימין) ויעל ריבקינד ממיקרוסופט

לדיון בנושא: חברת מיקרוסופט מאיצה סטארטאפים חדשים בפעם השמינית


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

17:00
  /  
22.06.2016
  
מאת: דניאל מטלון

1