ביקורת מקרן Sony VPL-VW550ES

הסוני VPL-VW550ES הינו הדור חמישי, כן חמישי, למקרני ה- 4K של סוני. בביקורת זו נעמוד בעיקר על ההבדלים בינו לבין ...


הקדמה

כאמור ה 550 מחליף את ה 520 ומציג מספר שיפורים חשובים. הבולט שבהם הוא עלייה של 20 אחוז בקונטרסט הדינאמי. לראשונה יש תמיכה בתכני 4K60P ב 10 ביט, שיפור ברמת החומרה למנגנון ה Reality Creation (שהיה מצוין גם בשנה הקודמת). נוספה תמיכה ל HLG קיצור ל (Hybrid Log-Gamma). זהו תקן של ה BBC ו NHK לשידורים הכוללים HDR ונראה שהוא יאומץ ע"י כל החברות – יס למשל כבר הצהירו שיתמכו בו עם הממיר yes Ultra שלהם. התכונה תתווסף בעדכון תוכנה המתוכנן לתחילת 2017.

שיפור נוסף וחשוב שהכניסה סוני למקרן, הוא יכולת שליטה בקונטרסט במצב HDR. במצב זה יש לנו את היכולת להגדיל משמעותית את הבהירות ללא פגיעה משמעותית ברמת השחורים אבל במידה ומשתמשים בתכונה הזו בהגזמה נקבל Clipping.

תכונה משמעותית נוספת היא מעבר אוטומטי של המקרן למצב BT2020 כשהוא מקבל תכני 4K (עם נגן תואם) וגם הדלקת HDR במידה והתוכן הוא כזה.

בטבלה הבאה ניתן לראות סיכום של התכונות החדשות של ה 550 מול קודמו ה 520 ומול 320:

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

מבנה המקרן

המקרן מגיע במארז שונה לחלוטין מדגמי ה FHD של סוני. זהו מארז אליפטי גדול וכבד משמעותית ממקרני ה-FHD של החברה (בכל זאת, צריך להכיל את כל המערכת האופטית ל 4K) עם עיצוב מודרני מאוד וסקסי ביותר. סוני נענתה לבקשת קהל חובבי ה- 4K ושחררה את כל הדור הנוכחי של המקרנים בשחור פיאנו (חלק מהאנשים אומרים שהוא מזכיר בצבעו השחור את הקסדה של דארת ווידר) ולבן פנינה מאט. הדגם שקיבלנו היה בצבע הפנינה, שנראה מצוין ומודרני. אהבתי את החספוס על הפלסטיק שמונע החזרי אור בחדר חשוך. הבנייה היא ברמה גבוהה מאוד.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

בחזית המקרן במרכז, נמצא מכלול העדשה. מדובר במערכת חשמלית לחלוטין, החל מהזום והפוקוס וכלה בצידוד העדשה (85 אחוז בציר האנכי ו 31 אחוז בציר האופקי). זום העדשה הוא 2.06 וזו ללא ספק המערכת המוצלחת ביותר מסוג זה שבדקנו נכון להיום. למקרן 6 זיכרונות עדשה שניתן לקשר אוטומטית לפי התוכן המוקרן, כלומר הזום ישתנה בהתאם לתוכן המוקרן (16:9, 1:1.78, 4K מלא וכולי). משני צידי העדשה נמצאים פתחי יציאת האוורור של המקרן.

המקרן שקט מאוד גם במצב תאורה גבוה, מה שכן, הוא בחלט מחמם את החדר.

מצד שמאל של העדשה נמצא אחד משני חיישני ה IR לשלט הרחוק.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

בצידו הימני של המקרן נמצא פנל החיבורים שכולל 2 כניסות HDMI בדגם 2.0 ושניהם תומכים ב HDCP 2.2. הכניסות תומכות ברזולוציית 4K מלאה 4096X2160 וכמובן 3840X2160 (מכפלה של FHD, או מה שנקרא UHD) בתדר של 60 תמונות לשנייה. ב 10 ביט התמיכה היא 2160/30.

כניסת רשת לשליטה על המקרן דרך דפדפן אינטרנט, כניסת USB לצורך עדכון פשוט של קושחת המקרן, כניסת RS232 לחיבור למערכות בית חכם של Crestron או Control4 ושני טריגרים 12 וולט שמאפשר שליטה על פתיחה וסגירה של מסך.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

בצידו השמאלי של המקרן נמצא פנל שליטה סטנדרטי הכולל כפתורים לכיבוי/הדלקה של המקרן, בחירת כניסת וידאו, כניסה לתפריט המקרן, לחיץ 4 כיוונים ואשרור, וכפתור לכיוון העדשה (לחיצה אחת, שינוי פוקוס, לחיצה שניה, שינוי זום, לחיצה שלישית צידוד העדשה).

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

בחלקו האחורי של המקרן, פלאג כניסת חשמל, חיישן IR אחורי לשלט ופתח כניסת האוויר לקירור הנורה.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

בחלקו העליון של המקרן יש מכסה נורה גדול במיוחד. בפנים נמצא משדר RF לסנכרון משקפי תלת ממד.

2 נוריות בקרה נמצאות בחלקו הקדמי של המקרן.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

בתחתית המקרן נמצאות 2 רגליות טלסקופיות להקלה על התקנה על משטח לא מאוזן או על מנת להגביה את המקרן.

השלט

השלט הוא אותו שלט מוכר ונוח של סוני במקרנים מדורות קודמים. הוא ארוך, מרווח ומרגיש נוח ביד. בלחיצת כפתור פינתי (שזוהר בחושך), כפתוריו יאירו מאחור בצבע כחול. הוא מכיל גישה ישירה לכל הפונקציות החשובות של המקרן, מה שחוסך הרבה חיפושים בתפריטים. ישנה אפשרות בלחיצת כפתור לגשת לכל תשעת מצבי התמונה (שאחד מהם הוא העדפת המשתמש), גישה ישירה לתפריט התלת מימד, החלקת התמונה, הצמצם, טמפרטורת צבע, גאמא ועוד ועוד. הבהירות, הניגודיות והחדות זכו ללחיצים דו כיווניים וגם מכלול העדשה זכה לשלושה כפתורים עבור הזום, פוקוס והצידוד.

ניתן לקשור מצבים שונים (כגון גמוט BT2020 ו-HDR) לכפתורי מצבי תמונה מסוימים ובכך לקפוץ בינהם באופן ישיר – משהו שלא ראינו עדיין במקרנים ובמסכים אחרים.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

משקפי תלת מימד

גם הפעם המקרן אינו מסופק עם משקפי תלת מימד אבל אין כל קושי להפעיל את המקרן עם משקפי RF של חברות אחרות משום שסוני היא חלק מהיוזמה לתקן אחיד למשקפי תלת מימד. השתמשתי בבדיקה במשקפיים של סמסונג.

כיולים ומדידות

כמו קודמו, גם במקרן זה יש את היכולת לכיול עצמי. זו תכונה אדירה ובכמה דקות, המקרן מביא את עצמו לכיול REC709 מדויק כפי שתראו בגרפים בהמשך. הכיול נעשה ע"י חיישן שיושב בציר האופטי של המקרן במקום שלא מפריע להקרנה רגילה. שמבצעים את הכיול, המקרן אוטומטית מביא את העדשה לזום ולצידוד המתאים למרכז החיישן, מקרין עליו צבעים שונים ומתקן את הכיול. בסוף התהליך מקבלים את התוצאה המעודכנת בהשוואה לנתונים הקודמים.

את הבדיקה של הכיול עשינו כמו תמיד בסוני במצב Reference ש ה Color Space נמצא על מצב REC709.

 

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

כאמור, מדובר במקרן 4K מלא, כלומר הרזולוציה הטבעית של הפאנל היא 4096X2160 או יחס של 17:9 – כאשר המקרן משאיר את הפיקסלים בצדדים כבויים. כשמכיילים את העדשה, סוני הוסיפה לנו מסגרות שנוכל להביא את זום העדשה למצב המכסה בדיוק מסך של 16:9 שזה למעשה רוב התכנים בהם נצפה. מה שמשאיר לנו לא מעט פיקסלים שכאמור לא מנוצלים אלא אם יש לכם תוכן מתאים (בעיקר צילומים מקצועיים).

בדיקת ה Panel Alignment הייתה כמעט מושלמת כפי שניתן לראות בתמונה. היינו צריכים להזיז רק שליש פיקסל באדומים. מנגנון הכיול שופר והוא מדויק יותר מהדגם היוצא.

 

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

בדיקת Panel Alignment

במצב Reference, כשהנורה במצב Low מדדנו בהירות של 66.5cd/m2, וטמפרטורת הצבע עמדה על ל-6200K תוצאה טיפה נמוכה מהדגם היוצא אבל די יציבה לאורך טווחי ה-IRE השונים. כשהנורה במצב High, במצב Full Field מדדנו בהירות של 120cd/m2. במצב TV או Cinema Bright נקבל בהירות של 130cd/m2. התוצאות קרובות מאוד ל 520 וזה הגיוני כי מדובר באותה נורה המפיקה 1800 אנסי.

במדידת הגאמה, המקרן הוגדר ב-2.4 ונמדד ב-2.2.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

במצב נורה חסכוני שהצמצם הדינאמי פתוח לגמרי לפנל היה קונטרסט נמדד של כ- 15,000:1. זה עדיין לא שחורים מושלמים, אבל הם מעולים. התוצאה זהה ל 520, אבל במדידה של קונטרסט דינאמי כבר קיבלנו תוצאות סביב 1:90,000 וזה בהחלט שיפור מקודמו.

בדיקות האחידות (uniformity) לא נצפו כל זליגות או החזרי אור מהפינות, לא היו אזורים של Hot spotting. גרף ה-uniformity הראה תמונה טיפה בהירה יותר במרכז המסך אבל לא מדובר בתופעה שלא הצלחנו להבחין בה ללא ציוד מדידה. יתר על כן, בדיקת אחידות צבע נותנת תוצאות מושלמות – שטוחות לחלוטין.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

בתחום הכיול, הכיול האוטומטי הביא אותנו למצב מושלם כפי שניתן לראות בגרפים.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

גרף ה CIE במצב REC709

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

RGB Levels

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

RGB Uniformity

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

טביעת האצבע הספקטרלית של המקרן

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

Uniformity Temperature

בדיקה של REC2020 הראתה שאנחנו עדיין לא שם. צרפנו את גרף ה CIE לראייה. בירוקים המקרן עדיין רחוק מהיעד של DCI P3, כך ש-REC2020 עוד רחוק כמה דורות. ככל הנראה המגבלה כאן היא הרכב הנורה, וידרשו כאן כמה שנים של פיתוח או מעבר למקורות אור מסוגים אקזוטיים יותר, כגון לייזר.

תוצאות גמוט הצבעים המורחב כמעט זהות למקרן היוצא וחבל שלא רואים שיפור בקטע הזה.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

גרף ה CIE שהמקרן מוגדר ל REC2020

מדידת ה- LAG – הזמן שלוקח מהרגע שיוצא סיגנל HDMI ועד שהוא מופיע על המסך שלנו. מדידה זו משפיעה על שני דברים עיקריים: זמן תגובה עבור משחקי מחשב, והפרשי זמן עבור Audio Lipsync (תופעה שבה הקול והתמונה אינם בדיוק תואמים זה לזה בשל הפרשים בעיבוד וידאו וסאונד). במדידה זו במצב Refrence קיבלנו תוצאה של 122ms כאשר יכולות העיבוד של המסך הופעלו. אולם, כאשר הפעלנו את תכונת ה Input Lag Reduction קיבלנו תוצאה מעולה של 35ms. שני הנתונים משופרים בהשוואה לדגם היוצא !

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

עיבוד תמונה (Motion Flow, Reality Creation, Contrast Enhencer)

מנגנון ה Motion Flow שתפקידו "להחליק" את התנועה ע"י יצירת תמונה חדשה על בסיס התמונות הקודמות והבאות ברצף והכנסתה בניהם. המטרה היא לייצר תנועה חלקה ותמונה חדה יותר בעת תנועה. המנגנון זהה לדור הקודם והוא הטוב ביותר שיצא לנו לבדוק, הוא מתפקד בצורה מושלמת בכל סוגי התכנים.

במצב דו מימד יש לו חמישה מצבים, מול שני מצבים בתלת מימד.

מנגנון ה Reality Creation שתפקידו המרכזי לנתח את התמונה ולשפר אותה באספקט של חדות וקונטרסט שופר ברמת החומרה ומשתמש באלגוריתם משופר. תפקיד המנגנון לזהות אלמנטים שונים בתמונה כמו פנים ולבצע רק להם עיבוד שונה משאר התמונה. במקרן הזה למנגנון חשיבות מרובה כי הוא זה שמבצע את ה Upsacle של תכני FHD ל 4K והוא עושה את זה נהדר.

למנגנון יש מצב לתוכני 4k בתפריט (NORMAL) ומצב לתכנים שצריכים Upscale בתפריט (Resolution). התמונה "תתחדד" ככל שנגדיל את הערך. ההמלצה שלנו היא להשאיר מצב זה על 20. נקודה נוספת היא מנגנון שמחדיר פריים שחור בין הפריימים ואמור לגרום לתחושה נעימה יותר בעיניים ויותר קולנועית – לא חשנו בהבדל משמעותי כשהפעלנו אותו (ככל הנראה הוא פועם במהירות גבוהה מאוד) אך ניתן היה לראות את התוצאות שלו עם מצלמה בעלת זמן חשיפה ארוך.

מצב נוסף: ניקוי רעשים. בתכנים שבדקנו אין צורך להפעיל מצב זה עבור מרבית התכנים.

מנגנון שיפור הקונטרסט המצוין, גם לא שונה. בדקנו אותו כרגיל בסצנות מהסרט Sin City והוא בהחלט משפר את התמונה ומוסיף פרטים שלא נראים ללא הדלקתו. ההמלצה שלנו למי שרוצה להשתמש במנגנון להפעילו במצב Low או Medium.

השילוב של כל המנגנונים האלה מאפשר להביא את המקרן לתמונה נהדרת שמתאימה לכל צופה. חשוב לציין שבבדיקת תבניות, המקרן צלח את כל הבדיקות למעט מצב של המרה של תמונת 4K ב 50 הרץ ל 60 הרץ כאשר מנגנון ה motion flow דולק. במקרה הזה נראו מידי פעם גמגומים קלים בתמונה.

הקרנה בדו מימד לתוכני 4K כולל HDR

לצורך הבדיקה השתמשנו בנגן UHD של פנסוניק מדגם DMP-UB900 ובסטרימר Dune solo 4K. היתרון הברור של נגן ה UHD שהמקרן מזהה אוטומטית שמדובר בתוכן HDR ומעביר את המקרן למצב HDR ו BT2020. שמנגנים תכנים מה- DUNE יש להעביר את המקרן ידנית למצבים אלה. כמובן שבסטרימרים עתידים גם זה יפתר.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

עשינו טעות ואת ההקרנה התחלנו עם הסרט Mad Max. ללא ספק, נכון להיום, אחד מסרטי ה HDR המדהימים שיצאו. בשנייה שהפעלנו את הסרט, העיניים שלנו יצאו מהחורים. אני לא צוחק, מדובר בתמונה כל כך מפורטת, כל כך חדה ועם צבעים שלא ידעתי שמקרן מסוגל להוציא. סצנת הלילה הכחלחלה במדבר נראתה כל כך שונה ממה שראיתי במקרנים שאינם HDR. נוספו כל כך הרבה פרטים לתמונה.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

עם HDR

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ללא HDR

בסרט החיים לפי פאי, שיחקנו עם הקונטרסט של ה HDR (תכונה חדש של המקרן) וראינו שבקצוות הטווח ניתן לראות ארטיפקטים בתמונה ולכן ההמלצה לא לעבור מעבר ל60-70.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

סרט נוסף שבדקנו הוא Pacific Rim. סרט עם המון סצנות של קרבות בתאורה מאוד נמוכה. גם כאן ה HDR כל כך מוסיף. פשוט אין פרטים שלא רואים.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

גם סטארטרק אל האינסוף דרך נגן UHD ממש לא אכזב

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

כמובן בדקנו גם קטעי דמו של סוני, סמסונג ו LG. בכולם, המקרן תפקד בצורה מושלמת.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

הבעייה היחידה, אחרי שעוברים מתמונת HDR לתמונה רגילה, לוקח כמה דקות להתרגל, כי היא נראית כל כך דלה בהשוואה לקודמת. המלצה שלנו? לא להפעיל את ה-HDR תחילה. תתרגלו לתמונה הרגילה והמעולה של המקרן ורק אז תפעילו את המנגנון אחרת תרגישו פתאום שכל שאר התוכן הוא כמעט שחור/לבן…

חשוב אבל לציין, HDR צריך בסצנות מסוימות בהירות מאוד גבוהה מה שמקרנים לפחות עם נורה רגילה לא מסוגלים להשיג. זה בהחלט לא Deal Breaker אבל די ברור שהמעבר לנורות לייזר אמור לפתור את הבעייה.

הקרנה בדו מימד לתוכני FHD

בהקרנה זו בא לידי ביטוי מנגנון ה Reality Creation שבין היתר דואג ל Upscaling של התמונה. כבר בכיולים ראינו שמדובר במנגנון נהדר. בדקנו מספר סרטים כמו Sin City, ממזרים חסרי כבוד ועוד. התמונה בכולם הייתה נהדרת, קונטרסטית, Shadow Dertails מצוינים (להערכתי טובים מהקודם, אבל לא יכול להתחייב על סמך זיכרון).

הצמצם הדינאמי מהיר מאוד ושקט ועשה עבודה נהדרת במעברים קשים כין אור לחושך.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

הקרנה בתלת מימד

כידוע אין תכני 4K בתלת מימד ולכן בדקנו תכני תלת מימד ב FHD.

גם ב 520 מאוד אהבתי את תמונת התלת מימד ושוב אין חדש. מדובר בתלת מימד מושלם לטעמי. בשילוב עם מנגנוני עיבוד התמונה המעודכנים מקבלים פשוט תמונה מרהיבה עם צבעים עשירים, קונטרסט גבוה. לא נתקלתי בשום בעיית Ghosting או Crosstalk למעט תחושת הבהוב קלה בשניות הראשונות של הצפייה.

לצערי, לא אתפלא אם בדורות הבאים של המקרנים יוותרו לגמרי על התלת מימד כמו שנעשה בטלוויזיות בדור הנוכחי.

ביקורת מקרן סוני VPL-VW550ES

 

מפרט טכני

  • מערכת הקרנה: 3 פאנלי SXRD בגודל 0.74 אינץ ברזולוציה טבעית של 4096×2160 ונורה מסוג UHP בעלת הספק של 280 וואט.
  • עוצמת תאורה: 1800 אנסי לומנס.אורך חיי הנורה במצב אקו הוא 6000 שעות.
  • קונטרסט:1:350,000
  • חיבורים:

    – 2 כניסות HDMI בתקן 2.0 עם תמיכה ב HDCP 2.2
    – כניסת RS232 לחיבור מערכת בית חכם
    – כניסת USB להתקנה קלה של קושחה חדשה
    – כניסת רשת לצורך שליטה במקרן דרך דפדפן
    – 2 טריגרים של 12 וולט

  • עדשה: זום/פוקוס חשמלית בזום של 2.06. ציוד העדשה גם הוא חשמלי.
  • מידות: רוחב 46.4 ס"מ X גובה 20 ס"מ X עומק 49.6 ס"מ.
  • משקל: 14 ק"ג.

סיכום וציונים

עוד יציאה מוצלחת מאוד מבית סוני. השיפורים שהוצגו במקרן גם בתחום התמונה (קונטרסט משופר ב 20 אחוז) וגם בנוחות התפעול (מעברים אוטומטים למצב HDR ו BT2020) נחוצים וראויים. התמונה והחדות של המקרן במצב 4K פנומנליים ! הצבעים טבעיים, קונטרסט נהדר, Shadow Details מהטובים שראינו (שיפור נוסף מהדגם הקודם), תלת מימד אדיר!

מדובר במקרן חד להפליא, עם תמונה נעימה וקולנועית, שעבור מי שמתכנן לצפות בו ב-4K ככל הנראה יתקשה למצוא תמונה חדה יותר ממנו במקרן בטווח המחירים הזה.

מנגנון ה Reality Creation שגם בדגם הקודם היה מרשים ביותר שופר ברמת החומרה כדי לתמוך באות של 10 ביט. המנגנון עמד בכבוד בתכני 4K וכמובן בתבניות בדיקה קשות.

לגבי HDR. התמונה מדהימה ! בסרטים מסוימים תיתפס לכם הלסת לאורך כל הסרט. החיסרון היחיד הוא שהתמונה לא מספיק בהירה (בטח בהשוואה לטלוויזיות תומכות) וכנראה רק המעבר לנורות לייזר באמת יתן פיתרון אמיתי לזה.

השיפור של 20 אחוז בקונטרסט הדינאמי בהחלט מבורך והוא די ניכר בתכנים מסוימים.

מאכזב שהתמיכה ב DCI-P3 עדיין לא מלאה ושאין תמיכה ב Dolby Vision.

במידה והכיס שלכם מאפשר זאת, אני ממליץ בחום על המקרן.

  • עיצוב: 10 – מארז מודרני ויפה בצבע לבן פנינה מאט, ניתן גם להשיג בשחור.
  • איכות בנייה: 10.
  • נוחות שימוש והתקנה: 10 – מכלול העדשה הטוב ביותר שבחנתי עד היום, זום רחב של 2.06, מנגנון חשמלי לגמרי ומדויק מאוד. 6 זיכרונות עדשה.
  • תפריטים: 9 – גם בדור הנוכחי, מדובר בתפריטים סטנדרטיים, שחור לבן, מנגנון הכיול העצמי פשוט לשימוש ועובד נהדר.
  • איכות תמונה בדו מימד ללא HDR – ציון 9, התמונה נהדרת, חדה, פאנצ'ית כיאה לפאנל ה SXRD, בזכות הצמצם הדינאמי הקונטרסט וה Shadow Details מרשימים. הייתי שמח לפאנל קצת יותר קונטרסטי כדי לקבל ציון מושלם.
  • תמונת דו מימד בתכני HDR: ציון 10 ! במילה אחת WOW. המחסור באור אינו גורע מהתמונה. לא ידעתי שמקרן מסוגל להפיק כאלה צבעים. חייבים פשוט לראות כדי להבין.
  • איכות תמונה בתלת מימד: 10 – התלת מימד הטוב ביותר שיצא לי לבדוק נכון להיום.
  • שלט: 9.5 – שלט נהדר, נוח ביד, מכיל את כל הפונקציות הנדרשות. מואר באור כחלחל.
  • חיבורים: 10, למקרן כל החיבורים הסטנדרטים, לראשונה המקרן מוכן לקבל אות של 10 ביט כולל תמיכה ב HDCP 2.2, יכולות שליטה ממערכות בית חכם, טריגרים וכולי.

מחיר מומלץ לצרכן ל-VW550 הוא: 59,990 ש"ח כולל מע"מ

לדיון בנושא: ביקורת מקרן Sony VPL-VW550ES


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

23:00
  /  
14.01.2017
  
מאת: יניב דיין

1