סלקום TV ללא ממיר
ניר שטרן מסלקום הודיע שמעבר לטריפל שלהם, עכשיו כבר לא צריך ממיר, מכיוון שהמסכים של LG כוללים את השירות סלקום TV ללא ממיר. הסדרות, תוכניות הילדים – כולם זמינים ישירות בטלויזיה. הממשק זהה לחלוטין למה שנמצא בממיר הרגיל. בחזון של סלקום, הממיר הוירטואלי שלהם יהיה זמין על גבי כל טלויזיה, קונסולת משחקים וכו'.
יניב גרינוולד מסלקום TV ממשיך בהסבר כיצד החליטו להעביר את סלקום TV למסכי LG. לצורך זה הם הסתכלו על שירותים כמו Netflix, HBO GO. המנוי הוא מנוי קבוע ללא הגבלה או תשלומים נוספים ויעלה 39 ש"ח לחודש עד 5 מסכים מכיוון שאין כאן צורך בממיר (כמובן שהמסך עצמו מספק את יכולות עידן+ של הטלויזיה). הסדרות של סלקום משודרגות באופן עקבי, ומתחרות עם יס והוט – אך גם תכנים מה-BBC ועוד. הסרטים עדיין מיושנים יותר, אך מגיעים מדובבים לילדים. לדברי יניב, יש למעלה מ-400 סרטים בשירות כיום.
מגמות בשוק העולמי ובישראל
מנכ"ל ח.י., המפיצה של LG בישראל מדבר על ההתקדמות הטכנולוגית של LG. המסכים מהדורות החדשים (UHD, OLED) סוף סוף נגישים ללקוחות בישראל. המסכים החכמים של LG מאפשרים לקהל הישראלי לגשת לראשונה, למגוון תכנים חדשים רחב במיוחד שלראשונה הופך את הסמארט לשימושי באמת.
ממשיכה הדרישה למסכים גדולים יותר (55" ומעלה), ולרזולוציה גבוהה- UHD. בנוסף, גם הדרישה למסכים חכמים גדלה.חברת LG השקיעה סכומים עצומים להמשך הפיתוח של מסכי OLED אולטרה דקים. הביקוש עולה בעקביות. ב2013 נמכרו 4000 טלויזיות בעולם. 77K ב-2014 וכעת יש קפיצה של פי 8 – 600 אלף טלויזיות OLED נמכרו.
מבחינה כמותית, כמויות המסכים ה-4K יגיעו ל-13% מסך שוק המסכים בעולמי. עד 2017, זה יתפוס כשליש. ב-55" ומעלה, זה יהיה קיצוני יותר. נתח השוק הכספי, מסכי ה-UHD יעברו את רף ה-50% ב-2017. הגדילה משמעותית בעוד שסך שוק המסכים מתכווץ בשנים האחרונות ובמיוחד ב-2015.
מסכי UHD בישראל מהווה 6% מכלל המכירות של השוק הישראלי, גדילה של פי 10 משנה שעברה. הדרישה למסכים גדולים (55" ומעלה) גדלה השנה משמעותית וכיום מהווה יותר מ-30% מסך השוק בערך כספי. LG השקיעה 600M דולר במפעל PAJU בדרום קוריאה שבה הדור השני של מסכי OLED מיוצרת. התפוקה שם עלתה באופן משמעותית
בשנתיים האחרונות – למעלה מ-80% yield לעומת 10% לפני כשנה וחצי. לכן המחירים של המסכים יורדים באופן משמעותי משנה לשנה.
מסכי 4K ירדו במחיר ב-55% ביחס לשנה שעברה. כ-10% מהמסכים מעוגלים.
המסכים החכמים עולים גם הם ומהווים 60% מהשוק כיום.
הנושאים שלפיהם הלקוחות בוחרים במסכים הם לפי הסדר הבא:
- איכות תמונה
- רזולוציה
- סוג המסך
- טלויזיה חכמה
- גודל
- עיצוב.
LG – דגמי 2015 בישראל
המסכים החדשים של OLED מגיעים בגדלים שונים, החל מ-55", דרך 65" ו-77". כאשר שני האחרונים ברזולוציית UHD. המסכים יכולים להגיע שטוחים או מעוגלים – מה שמאפשר להם למנוע רפלקציות וכן מרחיבות התמונה ומאפשרת לצפיה טובה יותר בזויות שונות.
התצוגה של OLED פועלת על בסיס פיקסלים שמאירים את עצמם ולכן הפיקסלים השחורים שחורים לחלוטין, הם מאפשרים דקות קיצונית – 5.8 מ"מ. זמן התגובה גבוה פי 1000 ממסך LED ולכן התמונה חסרת מריחות. LG כיום היצרן היחיד שמייצר מסכים בגדלים כאלה באופן מסחרי.
הוזלה משמעותית למסכי OLED: המחירים יורדים למחיר של 15,990 ש"ח עבור מסכי 55" EC939 !
בסדרות 4K, יש שתי טכנולוגיות חדשות ב-LED: קוונטום דוט, והעשרת צבע Wide Color Gamut. השילוב נקרא עכשיו color prime. כמו כן, למסכים יש local dimming עם dynamic range. למסכים יהיו גם רמקולים של הרמן קרדון.
ספינת הדגל בתחום ה-4K הוא UF950Y יגיע ב-55", 65" ו-79" . לראשונה השנה יהיו יותר סדרות מסכים ב-4K מאשר FHD. מסכי ה-65" 4K יעלו כ-30 אלף ש"ח.
בכל המסכים החכמים יש מערכת הפעלה מסוג webOS. הגרסא החדשה של המערכת נקראת webOS 2 אשר משפרת משמעותית את זמני הטעינה של המערכת ושל האפליקציות – המחלה של הדור הקודם של המסכים. העלאה של סרגל תוך פחות מ-5 שניות. כמו כן, שלט המג'יק שודרג ושולבו בו גם ספרות. המערכת כוללת סטרימר מובנה, חנות אפליקציות, דפדפן מלא וכמובן את האפליקציה של סלקוםTV.
מחירים
- מסך 55" OLED ברזולוציית FHD מודל EC939, כ-15,990 שקלים!
- מסך "55 4k, OLED ; כ-30,000 שקלים!
- מסך "65 4k, OLED ; כ-65,000 שקלים
- מסך "77 4k, OLED ; כ-150,000 שקלים
- מסך "55 לד 4k מודל UF950Y ; כ-23,000 שקלים
- מסך " 65 לד 4k מודל UF950Y; כ-30,000 שקלים
- מסך "79 לד 4k מודל UF950Y; כ-65,000 שקלים
לדיון בנושא: LG ישראל – השקת מסכי 2015 וסלקוםTV ללא ממיר