על החברה
החזון של החברה הוא "לשים את המאזין" בתוך ההופעה או ה-venue שבו המפיק של האלבום רצה שתהיה או להכניס אותך לתוך הסרט. ההתמחות של החברה הוא בתכנון אנלוגי ודיגיטלי של מגברים ופרוססורים והחברה מתגאה שהמוצרים שלה מקבלים פרסים ותשבוחות במגזינים בכל העולם.
הקדמה
סידרת ה-MCA תוכננה להיות חזקה יותר מבחינת הספק, עמידה ואמינה יותר. כל המגברים מספקים THD (Total Harmonic Distortion) נמוך במיוחד על מנת לתת סאונד נקי יותר, נאמן יותר למקור עם רצפת רעש נמוכה יותר.
בין שאר התכונות שנכונות לכל המוצרים של Anthem, ניתן למצוא שנאים טראוידאליים עם הספק גבוה ורעש עצמי נמוך, טרנזיטורי יציאה בי-פולאריים לזרם גבוה, שימוש בקבלים באיכות גבוהה, מייצבי מתח מתקדמים, צלעות קירור מאלומיניום גדולים במיוחד, מחברי כבלי רמקולים שנבנו במיוחד ופטנט מיוחד לכיבוי והדלקה אוטומאטיים וכמובן, עבודת יד קנדית.
מפרט ותכונות עיקריות
– 225W בעומס של 8 אוהם.
– 400W בעומס של 4 אוהם.
– 600W בעומס של 2 אוהם.
– כניסות: Single Ended, Balanced, טריגר הפעלה (מחבר 3.5 מ"מ)
– יציאות: מחברי רמקולים, יציאת טריגר הפעלה (מחבר 3.5 מ"מ)
* מתגים:
– קידמי: מתג הפעלה
– אחורי: בחירת מצב On/Off – 3 מצבים – לפי טריגר חיצוני, ידני, אוטומאטי.
* THD ב-100W:
– ב-1KHz: עיוותים הרמוניים של 0.001%
– ב-20KHz: עיוותים הרמוניים של 0.015%
* היענות תדרים 20-20KHz:
– ב-8 אוהם: 0.1db-/+
– ב-4 אוהם: 0.1db-/+
– ב-2 אוהם: 0.2db-/+
*נתונים נוספים:
– יחס אות לרעש (SNR) – מתייחס ל-IEC-A ב-120db – 225W
– 30V/us – Slew Rate
– Damping Factor – דאמפינג פאקטור 300
– הפרדת ערוצים 10-10KHz – גדול מ-65db
– עכבת כניסה: Single=10K Ohm ו-Blanced=15K Ohm
– רגישות כניסה (225W ב-8 אוהם): 1.5Vrms
– 29db :Voltage Gain
*צריכת הספק:
– 1W: Standby
– 35W: idle
– 240W: Typical
– 500W: High output
*מימדים:
– גובה: 16.9 ס"מ
– רוחב: 43.9 ס"מ
– עומק: 46 ס"מ
– משקל: 18 ק"ג
איכות בניה והתרשמות כללית
המגבר מגיע ארוז היטב בארגז קרטון כפול, עם ספוג ועטיפת ניילון. כמו כן, תוכלו למצוא באריזה כבל מתח (מה שנקרא "כבל קומקום") ומדריך למשתמש.
המגבר בנוי מאלומיניום anodized שחור. הוא דיי כבד (בעיקר בזכות השנאים שלו) ודווקא התאים יפה אצלי לנגן ה-CD ולרמקולים.
מבחן ההאזנה
הסט-אפ סטריאו שלי מורכב בדרך כלל ממקור עם ווליום דיגיטלי המחובר ישירות למגבר כח. המגבר היומיומי שלי הוא מגבר שפופרות של Audio Innovations מדגם Series 800 MkIII, עם 25W לערוץ – Pure Class A וכאמור, הוא הוחלף לטובת הבדיקה ב-Anthem MCA 225.
מדובר על רמקולים שהם מאוד מאוד קלים לדחיפה. לא כל כך בגלל הנצילות שלהם אלא בגלל העכבה שהיא מאוד יציבה – 8 אוהם נומינאלי, אבל לא יורד מתחת ל-7 אוהם, מה שהופך אותם לעומס מאוד פשוט למגברים. יצא לי כבר להגביר אותם לווליום האזנה סביר גם עם 6W.
זה אומר שהרמקול לא היווה אתגר מאוד קשה ל-MCA 225 בהיבט העומס, אבל דווקא הנייטראליות של הרמקול והשקיפות שלו, הביאה את המגבר לקצה שלו, מבחינת סאונד.
למי שלא מכיר, מדובר על נגן CD הכולל מערכת Upsampling ו-Upscaling שנותנת אפשרות לעשות ווליום דיגיטלי ללא פגיעה ברזולוציה או במידע, מה שמאפשר לי לחבר אותו ישירות למגבר כח בלי לעבור דרך עוד רכיב בדרך (קדם-מגבר). כן, אני מהדוגלים ב-Puristיות, כלומר, כמה שפחות רכיבים בדרך, יש סיכוי לפחות עיוותים ושינויים.
ולכל אלו שדוגלים שקדם-מגבר "משפר", יכול להיות, אני לא מצאתי סט של מקור+קדם מגבר בעלות של המקור שלי, שיתן תוצאה טובה יותר, אז אני עדיין פתוח להצעות.
כבילה
Interconnects: עבור חיבור ב-Balanced השתמשתי בכבלים של חברת HiDiamond האיטלקית מדגם XLR + Reference Mk II. עבור חיבור ב-Single Ended השתמשתי בכבלים של Van Den Hul מדגם D102 MkII.
כבלי רמקולים: ה-Gold Flatline 2 של חברת Nordost.
הדבר הראשון ששמים לב כשמאזינים למגבר הזה הוא ש….לא שומעים את המגבר……
אם במגבר השפופרות שלי, יש נפח במיד והרבה "חום", דבר שאישית אני אוהב, זו הסיבה שאני שומע עם המגבר שפופרות הזו, ה-MCA 225 בהאזנות הראשוניות נשמע קצת, איך לאמר את זה? משעמם?
אבל ככל שהזמן עבר ושמעתי עוד ועוד, מבינים למעשה שהמגבר הזה פשוט עושה את מה שכתוב על הקופסא (באנגלית זה נשמע יותר טוב…).
הוא פשוט נייטראלי למדי ולא משנה איזה סוג מוסיקה זרקתי עליו, הוא פשוט התמודד איתו באותה צורה.
אבל עוד על כך, בהמשך.
קל מאוד להפיל ככה מערכת או רכיב בביקורת, ויותר גרוע, קל מאוד למצוא ככה חסרונות במערכת הפרטית שלך ולהיכנס לסיחרור של שידרוגים אינסופיים.
כיום, אני בוחן מערכת ורכיבים דרך "רגשות" שאני מצפה בקטעים שאני מכיר היטב.
למשל, קטע שגורם לי לרצות לקפוץ על הספה ולעשות Air Guitar או קטע שגורם לי ל"עור ברווז" וכו'.
באלבום Axadra של הפרוייקט של אייל שמשון, ישנם קטעים מוסיקליים המשלבים מערב ומזרח, כלים אקוסטיים לצד כלים אלקטרוניים. ההפרדה בין הכלים היתה טובה מאוד. לכלים האקוסטיים היתה נוכחות ונפח והכלים האלקטרוניים לא התערבבו בצורה לא נעימה אלא שמרו על ההפרדה. בקטע הראשון באלבום, שיר הנקרא "ים" ישנה הקלטה של רוח, המכניסה אותה מיד לאוירה הנכונה, על שפת הים. הרוח נשמעה לי אוטנתית מאוד, כמעט וחיפשתי את החלון בבית שנשאר פתוח….;) .
ג'ף באקלי, בשיר הללויה מתוך האלבום Grace (אחד הביצועים היותר טובים לשיר הענק הזה), במערכות הטובות ששמעתי, תמיד מרגש אותי. מעבר לזה שהשיר הזה הוא ענק בכל קנה מידה, הביצוע של באקלי הוא פשוט פנומנאלי.
אייזק פרימן, זמר גוספל, בא בימים, עם קול עמוק ומחוספס, פותח את האלבום Beautiful Stars בסיפור אישי, כשברקע מתנגן אורגן. הקול שלו והמילים מכניסות אותך מייד לתוך האוירה הזו, וכשמקהלת הגוספל מצטרפת, מה שהופך את כל העסק למשהו הרבה יותר חזק ומורכב, זה גרם לי להתחיל להתנדנד מצד לצד, כמו זמר מקהלה נוצרי תוך מחיאות כפיים.
סיכום
יש שיגידו שחסרה לו "נשמה" או גוון מאפיין, אבל אני די בטוח שהמתכננים פשוט לא רצו שיהיה לו כזה.
מחיר מומלץ לצרכן: 9,890 ש"ח.
יבואן: טאץ' קונטרול בע"מ.
חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.