הקדמה
במאמר הקודם ציינתי שהשנה הופתעתי לטובה מכמות החדרים שנשמעו טוב בסה"כ. כמה טוב? חלק הצליחו להתברג לרשימת החדרים הכי אהובים וחלק לא. האם זה אומר שהם לא טובים? ממש לא, אבל זה כן אומר, חלק מהפעמים בכל אופן, שהביקור שלי באותו הזמן פשוט לא הרשים אותי מספיק. מעבר לזה, הנה עוד חדרים שראיתי, כאשר חלק הרשימו אותי, חלק פחות וחלק בכלל לא. הרשימה פה אמנם יחסית ארוכה יותר, אבל עדיין מדובר על רק חלק ממה שהלך בתערוכה.
החדרים והתצוגות
Ayon
חדר באמת נחמד, נשמע טוב, חמים כזה, אבל אהבתי אותו יותר בתערוכה של 2016.
Taylor Acoustic
אחד החדרים הבודדים שהשמיעו רמקולים מדפיים. סאונד מצויין, חמים ויחסית גדול בשביל רמקולים שכאלה.
Lumin
חדר מינימליסטי עם רמקולים של Vivid Audio. נשמע טוב, נקי ומאוזן אבל לא ניצלו את הרמקולים כראוי לדעתי.
Grandinote
אחד החדרים הבודדים בתערוכה עם רמקולים מסוג Line Array. המצגת היתה ענקית, קשה להסביר את זה, זה היה מהרצפה לתקרה, אבל לא כל אחד יאהב.
Kii Audio
השנה החברה הציגה את המדפיים המיוחדים שלהם יחד עם מודול בס רצפתי שמיועד לתפקד גם כסטנד. לצערי שום דבר בהדגמה לא הזיז לרמקולים האלה וחבל.
Selena
רמקולים שופריים נאים אשר נשמעו מאכזב ומעט "קופסאתיים" ולא מאוזנים.
Apurna
החברה הציגה את המגברים שלה בחדר עם רמקולים של Focal. הסאונד היה מוצלח ויחסית מאוזן, אבל הכוכב של החדר היה השלט רחוק של המערכת. מחוץ לביתן היתה תצוגה רק בשביל השלט, הכבד למדי, ואיזה גרסאות אפשר לעשות לו…
SVS
אחד מהחדרים הבודדים בכל התערוכה שמתמקד בקולנוע ביתי. כל הרמקולים, וכמובן הסאבוופרים, הם של SVS. הסאונד היה מצויין (הדגימו את Baby Driver) ונעשה שימוש בסאב סגור ולאו דווקא באחד מדגמי ה- Ported.
Monitor Audio
לפני שנתיים החדר שלהם כלל את הרצפתיים הכי גדולים שלהם, אבל השנה הסתפקנו בזוג מדפיים מאותה הסדרה. הסאונד היה טוב, אבל לא נפלתי מהכיסא.
YG Acoustics
החדר הזה יותר מצא חן בעיני בהשוואה לחדר אחד ששמעתי עם הרמקולים שלהם. ההגברה היתה של Nagra והסאונד היה ממש טוב ומאוזן, אבל לא מספיק כדי להתברג לחדרים שהכי אהבתי.
Ecobox
תצוגה נאה של רמקולים Open Baffle תחת השם “A Priori” יחד עם מה שהם מכנים תחיית Revox שזה השם לפרוייקט שיפוץ טייפ סלילים של Revox שכלל בניית סטנד תואם נאה. הכל נראה יפה מאד ודי מעניין, רק חבל שהתצוגה היתה בחלל פתוח לגמרי של התערוכה ופשוט אי אפשר היה להתרשם.
המשך
King Audio
החברה מוכרת תודות לרמקולים אלקטרוסטטיים וזה אכן מה שהיה בתצוגה. רציתי לשמוע את הגדולים, אבל השמיעו את הקטנים. לא נפלתי.
Acoustic Signature
אפשר היה לשמוע את הפטיפונים של החברה בחדרים שונים בתערוכה, אבל התצוגה הסטטית זה מה שהרשים אותי. מגוון רחב של פטיפונים, כולל ה- Invictus האימתני, יחד עם מגוון נאה של ציוד נלווה.
Adam Audio
החברה הדגימה מוניטורים גדולים, אבל התאכזבתי למדי. הסאונד היה מעט קופסאתי ולא ממש מאוזן.
Totaldac
החדר היה מורכב מציוד ורמקולים של החברה. הרמקולים השופריים נאים למדי, אבל הסאונד היה ככה ככה ועם קצת "צבע" שופרי.
ESD Acoustic
אחת המערכות הכי יקרות בתערוכה וגם אחת המרשימות ויזואלית. מערכת שופרית 5way מלאה אשר מבוססת אך ורק על Compression Drivers. מה הבעיה אם ככה? קודם כל החברה הציגה בחדר קטן שבקושי הכיל את הרמקולים והציוד, ודבר שני, רמקולים שכאלה מיועדים להאזנה ממרחק רב על מנת לקבל פרזנטציה ראויה וזה פשוט לא מה שהיה שם. כאילו החברה נזכרה בדקה ה- 90 שהם רוצים להציג בתערוכה והחדר הזה הוא כל מה שהיה פנוי… הסאונד לא היה מרשים והמערכת בפירוש לא נוצלה כראוי. חבל.
VREL Electroacoustics
חברה חדשה אשר מתעסקת בעיקר עם רמקולים מסוג Open Baffle. רמקולים גדולים למדי שלצערי היו בתצוגה סטטית בלבד. שאר התצוגה כללה סוגים שונים של טייפ סלילים.
StromTank
מי שמעוניין להריץ את המערכת שלו באין מפריע בזמן הפסקת חשמל, זאת הקופסא לקנות. במילים הכי פשוטות, מדובר באל פסק מאד גדול ומרשים שיכול, לפי היצרן, להריץ מערכת High End במשך 8 שעות רצופות לפני שהוא מתחבר לחשמל בשביל להיטען.
Acoustical Systems
מי שמחפש את הפטיפון הכי מאסיבי ויקר שאפשר לקנות, ה- Apolyt סביר להניח יענה לדרישות שלו. נתקלתי בדבר הזה במינכן 2016, אבל הפעם זה היה בתצוגה אקטיבית. פטיפון שכזה נראה לי כבר מוגזם לגמרי ונוסף על זה ההדגמה לא היתה מרשימה.
Stein Music
החברה הציגה את הרמקולים הכי גדולים שלה, ה- Bob XL יחד עם סאבוופר תואם ואלקטרוניקה גם כן שלהם. המערכת כזאת גרנדיוזית שארבעת הרמקולים כוללים בסה"כ 52 וופרים פלוס 4 שופרים. הסאונד דווקא לא היה "שופרי", אבל בשום שלב שביקרתי בחדר לא הרגשתי שהמציגים מנצלים את הציוד שעומד לרשותם…
Von Schweikert
כבר הבנו שמינכן זאת תחרות של "למי יש הכי גדול" וגם Von Schweikert רצו להצטרף לחגיגה, הפעם עם רמקול הדגל שלהם, ה- Ultra 11 הענקי. הרמקול המרשים נשמע בהדגמה כמו ענק עדין, כזה שמסוגל ללטף בעדינות וגם מסוגל להרעיד את הבניין אם קיים הצורך.
הרמקולים כוללים מערך דרייברים מרשים והמציג הנחמד דאג שאני אלך מאחורי הרמקולים כדי לראות מה הולך גם שם – שני סאבוופרים יחד עם מערך Ambient שלם עם שלושה טוויטרים. מביני דבר ישימו לב ששלושת הבוררים שרשום עליהם Fostex אינם קרוסאוברים, אלא מנחתים עבור אותו מערך Ambient אחורי.
Grimm Audio
החברה הציגה את הרמקולים האקטיבים מבוססי DSP שלה. בעקבות זה התצוגה נראתה מאד מינימליסטית שכן הכל למעט המקור נמצא בתוך הרמקולים עצמם. הסאונד היה מאוזן ובעל פוטנציאל, אבל לא כזה שמומש בפעמים שביקרתי בחדר.
Quad
החדר כלל רמקולים אלקטרוסטטים של Quad יחד עם ציוד של Luxman. אמנם לא קיבלתי סאונד "שקוף" כמו שרציתי לשמוע, אבל המידריינג' היה אחד הטובים בתערוכה.
Arcadian Audio
הרמקולים השופריים מדגם Pnoe הם לדעתי מהיפים בתערוכה, אבל הסאונד היה מאכזב. חסר בס, המידריינג' נשמע "צבוע" ובכלל העסק לא היה מאוזן. חבל.
סיכום
כפי שבטח שמתם לב, ישנם הרבה חדרים לראות, אבל זה עוד לא נגמר. נתראה בפרק ג'.
לדיון בנושא: תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'