GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

GermanMAESTRO הוא מותג יחסית צעיר, אבל החברה מאחוריו היא כבר ותיקה בתחום. ליין המוצרים מגוון וכולל גם מבחר של אוזניות ...


על היצרן

GermanMAESTRO, כן, במילה אחת, הוא מותג גרמני שנוסד בשנת 2008. אמנם המותג יחסית חדש, אבל החברה שמאחוריו היא דווקא ותיקה למדי וחלקכם יזהו אותה תחת המותג הקודם שלה – MB Quart. המותג הותיק החליף ידיים וכיום מרכז את התוצרת שלו מסין, אבל GermanMAESTRO הם בעצם אותה החברה תחת מותג חדש אשר ממשיך לשבת בעיר Obrigheim. החברה כיום מתמקדת בליין מוצרים רחב אשר כולל רמקולים לבית, לרכב, לסירות, אוזניות ואפילו שירותי OEM, כאשר הכל מיוצר במפעלי החברה שבגרמניה.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

על האוזניות

ליין האוזניות של GermanMAESTRO מתמקד יותר בשוק המקצועי, אבל לא רק. במקרה של ה- GMP 400, מדובר באוזניות הפתוחות הבכירות של החברה אשר יותר מיועדות לשידוך עם הגברה יעודית. ל- GMP 400 יש גרסה שיותר מתאימה לנגנים ניידים וטלפונים, ה- 435 S, וגרסה סגורה, ה- 450 Pro.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

ה- GMP 400 לא באות לחדש בתחום העיצובי, ורואים את זה. האוזניות נראות לדעתי כמו משהו שנלקח משנות ה- 90 מאשר כמו אוזניות מודרניות, אבל בהתחשב בקהל היעד המקצועי שלהן, זה דווקא די צפוי. איכות הבניה די סטנדרטית ופלסטיקית למדי. האוזניות אמנם אינן מיועדות לשדר יוקרתיות, אבל לא הייתי מתנגד למעט יותר השקעה באיכות החומרים.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

מבחינת נוחות, ה- GMP 400 הן אוזניות קלות משקל וכמעט בכלל לא לוחצות על הראש, אבל מנגנון ההתאמה של הקשת זז בקלות רבה מדי. הפדים עשויים מבד קטיפה, כאשר הם אמנם אמורים להקיף את כל האפרכסת, אבל בפועל לא באמת עושים את זה במאה אחוז. כל צד של האוזניות מוצמד לקשת על ידי מה שהיצרן מכנה “Cardamatic Suspension”, או במילים פשוטות, רצועות סיליקון שמצד אחד מאפשרות גמישות בהתאמה כאשר מניחים את האוזניות על הראש, ומצד שני שומרות על בידוד. זהו קונספט שמאד מזכיר את המתלים שמשמשים לבידוד מיקרופונים באולפני הקלטה.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

ה- GMP 400 מגיעות באריזת קרטון פשוטה ולא כוללות נרתיק או תיבת אחסון/נשיאה. הכבל המצורף אינו נתיק, כאשר חלקו העליון מסולסל, משהו שנהוג לראות באוזניות לשימוש מקצועי. קצה הכבל כולל ראש ראש 3.5mm עם מתאם ל 6.35mm שמתברג במקום ומרגיש איכותי ועמיד. בהיבט הטכני, האוזניות בעלות עכבה של 300Ω ורגישות של 98dB.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

מדידות

הגרף:

  • Frequency Response: על היענות התדרים אפשר לקרוא כאן. ניתן לראות בגרף דברים כגון האיזון הטונאלי של האוזניות, כמה נמוך הן יורדות בבסים, האם ישנם רזוננסים לא רצויים, ועוד.
  • Impedance: על עכבה אפשר לקרוא כאן.

מקרא:

  • ציר מאוזן: ציר התדרים כאשר הבסים (Bass) מצד שמאל, מידריינג' (Midrange) באמצע, וטרבל (Treble) מצד ימין.
  • ציר מאונך שמאלי: הפרשי עוצמה בדציבלים (dB). המספרים בגרף אינם מעידים על העוצמה האמיתית, אלא רק על ההפרשים.
  • ציר מאונך ימני: נתון העכבה באום (Ω).

סוגי גרפים:

  • גרף אדום: מייצג את ה Frequency Response של צד ימין.
  • גרף כחול: מייצג את ה Frequency Response של צד שמאל.
  • גרף שחור: מייצג את העכבה.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

Frequency Response: תוצאה יחסית מאוזנת, למעט שקע חזק באיזור ה- 2-3kHz. עוצמת הבס יורדת החל מ- 100Hz, אבל זה אופייני לאוזניות בסגנון. ישנה התאמה טובה בין צד שמאל וימין למעט במידריינג' התחתון ובבס.

Impedance: באופן די צפוי האוזניות מציגות עכבה לא יציבה, אבל הרבה פחות משתנה ממה שציפיתי. הנקודה הכי נמוכה נמצאת ב- 270Ω והנקודה הכי גבוהה ב- 350Ω.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

האזנה

ציוד:

  • ממיר DAC משולב מגבר אוזניות: Burson audio HA-160D.
  • ממיר DAC משולב מגבר אוזניות: Apogee Groove.
  • ממיר DAC משולב מגבר אוזניות: Audeze Deckard.
  • Samsung Galaxy S3

על מנת לתאר במילים יפות את חווית ההאזנה שלי, קיים פה ושם שימוש במונחים סובייקטיביים כמו בהיר/קטיפתי/חד/במה וכו', אלו נתונים לפרשנות אישית, ולכן אינם תמיד מתארים את מה שאתם חושבים שזה אומר. מדובר על הרשמים האישיים שלי, עם המוזיקה שאני בחרתי ועם הציוד שברשותי, ולמישהו אחר עם טעם מוזיקלי אחר וציוד אחר, האוזניות יכולות להישמע שונה לגמרי, אז נא לקחת את זה בחשבון. מי שרוצה לדעת אם האוזניות נשמעות לטעמו פשוט יצטרך ללכת ולהאזין להן.

ה- GMP 400 בסה"כ מפיקות מצגת יחסית מאוזנת, אך על הצד המפורט. מי שמאס באוזניות בעלות חתימת סאונד "יבשה" מדי, או לחילופין כאלה שנותנות יותר מדי עדיפות לבס, ימצא את ה- GMP 400 כמרעננות למדי בקבוצת המחיר שלהן. תלוי בתוכן לו מאזינים, האוזניות יכולות להישמע פתוחות ואווריריות או מעט חדות מדי. אלו אינן אוזניות שנשמעות "מחוספסות", אבל ישנם קטעים שנשמעו מעט מוגזמים באופן שאולי יותר יתאים לטכנאי סאונד שמחפש לשמוע את כל הדקויות בהקלטה מאשר לחובב הממוצע שרק מחפש ליהנות. קטעים אינסטרומנטליים איכותיים או אטמוספריים במיוחד נשמעו פנטסטי והאוזניות לא פספסו דבר. הבס נשמע מאד "משוחרר", הסאונד היה חסר כל סוג של אופי "קופסאתי" והבמה היתה רחבה למדי, הרבה יותר ממה שמקבלים עם אוזניות סגורות אשר מאד נפוצות בקבוצת המחיר הזו.

מצגת "מאוזנת" זה מונח שיכול להתפרש מעט שונה אצל כל מאזין, אבל אם ישנו איזון אבסולוטי, אז ה- GMP 400 לא יתאימו להגדרה. הן יותר מפורטות ופתוחות מאשר "קטיפתיות", והבס יותר רך ונעים מאשר "פאנצ'י" או עמוק. לזכותן יאמר שהן גם מאד מהנות להאזנה בעוצמות נמוכות, אבל לא בהכרח לכל הקלטה. בזמן הסקירה אני מצאתי את עצמי יותר ויותר מחפש קטעים איכותיים להאזין להם במקום פשוט להאזין למה שבא לי, וזה כנראה מסביר את מה שאני חושב על האוזניות האלו מצד אחד, ומצדיק את היעוד המקצועי שלהן מצד שני.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

מבחינת התאמה לציוד, ה- GMP 400 לדעתי דורשות הגברה יעודית, אבל לא בהכרח כבדת משקל. עם ה- Samsung S3, שנחשב לבעל יציאת אוזניות יחסית חלשה, עוצמת השמע לא היתה מספקת, כאשר מצד שני, מגבר כמו ה- Audeze Deckard אמנם כלל רזרבות בשפע, אבל גם לא היה ממש נחוץ. מוצר יותר קומפקטי כמו ה- Apogee Groove היה הרבה יותר הגיוני בהתחשב במיצוב של האוזניות האלו וגם הצליח להוציא מהן את המיטב.

מה לגבי המתחרים? ה- GMP 400 הן האוזניות הפתוחות הכי זולות שיצא לי לבחון עד היום, ורוב המתחרות שבחנתי בקבוצת המחיר הן בכלל אוזניות סגורות. המתחרות היחידות ההגיוניות שקופצות לי לראש הן ה- ATH-R70x של Audio Technica. מדובר באוזניות מאד דומות: שתיהן מכוונות לשוק האולפני, שתיהן קלות משקל וכוללות פדים מבד שאינם מקיפים לגמרי את כל האוזן, שתיהן לא "אופנתיות" ושתיהן מצריכות הגברה יעודית. מבחינת סאונד הייתי אומר שעם ה- GMP 400 ישנה מצגת כמו ב- R70x רק עם יותר דגש באוקטבות העליונות. ה- R70x גם כן מפורטות, אבל באופן יותר מאוזן לטעמי, וכוללות בס יותר בולט, אך כזה ששומר על אותם מאפיינים חיוביים. בסה"כ אם מחפשים יותר איזון, אני מעדיף את ה- R70x שעל הדרך גם בנויות ברמה מעט יותר גבוהה, אבל כל זה מגיע בתמורה למחיר יותר מכפול.

אם אתם מחפשים מתחרות דומות, אבל סגורות, הייתי מציע את ה- H6 מבית B&O. גם הן בקבוצת מחיר גבוהה יותר, אבל בתמורה הן מביאות איתן עיצוב ואיכות בניה בליגה כמה רמות מעל ה- GMP 400, הן יותר נוחות וגם אינן מצריכות הגברה יעודית. מבחינת סאונד גם הן נמצאות על הצד היחסית מאוזן של הסקלה. הצורה שבה ה- H6 מפיקות את הפירוט שבסאונד נעשה לדעתי באופן יותר "מתוק" ונקי, כאשר הבס שלהן יותר עמוק ורך, אבל זה גם מגיע בדמות דגש יותר חזק באוקטבות הנמוכות ולא בהכרח יתאים לכל אחד.

GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן

סיכום

GermanMAESTRO, עושה רושם, לא באים לעשות מהפיכה כזו או אחרת בתחום, אלא רוצים לשים דגש על הדברים החשובים. ה- GMP 400 מיוצרות בגרמניה במקום במזרח הרחוק, אינן בעלות עיצוב שזועק "תסתכלו עלי" ואינן מנסות לעשות רושם על הצרכן עם עמודים שלמים של טכנובאבל. מה שהן כן עושות זה מציעות מבנה פתוח בקבוצת מחיר לא גבוהה וסאונד יחסית מאוזן, מפורט ופתוח. אם אלו המאפיינים שאתם מחפשים, מדובר באחת הטובות ששמעתי בקבוצת המחיר.

GermanMAESTRO GMP 400 – מחיר מומלץ לצרכן: 950 ש"ח.

אוזניות GermanMAETSRO משווקות בישראל על ידי "עולם הנגינה".

לדיון בנושא: GermanMAESTRO GMP 400 – לא רק לעבודה באולפן


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

12:00
  /  
26.03.2016
  
מאת: איתי חזום

1