פלאפון CAR – הרכב שלנו הופך לקצת יותר חכם

פלאפון מציגה פתרונות IOT. מתחילה ברכב החכם - פלאפון CAR


המהפך של פלאפון! כך התחיל רן גוראן את אירוע ה IOT שערכה הבוקר חברת פלאפון במשרדיה. את המהפך הזה, אומר רן, החלו בחברה כבר בשנת 2016 כשחיפשה אסטרטגיה חדשה לאחר שנים של שחיקה, למעשה, (וכנראה לא במקרה) בדיוק כשהחל גוראן בתפקידו כמנכ"ל בחברה.

האינטרנט של הדברים של פלאפון

רן גוראן – מנכ"ל פלאפון (צילום: אלי חבוש)

היום, משיקה פלאפון פתרון IOT מלא – פלאפון IOT. לדברי החברה שנת 2018 היא שנת ה IOT, דבר שלמעשה אנחנו שומעים כבר כשלוש שנים. אלא שלדברי אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, החברה יודעת היום לתת פתרון שלם בעולם ה IOT והוא זמין למכירה החל מהיום.

וכך, לאחר הקדמה טכנולוגית לא קצרה,  הציגה פלאפון את הפתרון הראשון שלה בתחום – פלאפון CAR, הרכיב שהופך כל רכב לרכב חכם, בדומה לרכיב של אנג'י, אם תרצו, המתחבר ל OBD2 ברכב, אלא שכאן אנחנו מקבלים קצת יותר. כך למשל הרכיב יכול לתת רשת WIFI בתוך הרכב, להציג התראות על תקלות ברכב, לנטר את מיקום הרכב, ניטור התנהגות הנהג וכו'.

את הרכיב מחברים לכניסת ה OBD ברכב, מורידים אפליקציה ומתחברים לנתוני הרכב שלנו שם אנו מקבלים את כל השרותים שהרכיב יודע לתת.

 

האינטרנט של הדברים של פלאפון - מתחיל ברכב חכם

 

הפלאפון CAR

האינטרנט של הדברים של פלאפון - מתחיל ברכב חכם

האינטרנט של הדברים של פלאפון - מתחיל ברכב חכם

 

בתוך האריזה תקבלו גם מאריך לרכיב הפלאפון CAR

 

בשונה מאנג'י, שם המודל העסקי מושתת על המלצות למוסכים בהתאם לתקלה של הרכב, וכפי הנראה גם יציג את התקלות בצורה מדוייקת יותר, פלאפון רק תציג לכם את התקלה.

הרכיב כולל בתוכו גם את שירותי פלאפון TV ושירות ה MUSIX כך שכל מי שגולש על רשת הרכיב ברכב, יוכל, גם אם אינו מנוי לאחד מהשרותים האלה, להשתמש בהם בתוך הרכב. כמובן במידה והלקוח רכש את החבילה המתאימה המאפשרת זאת.

אלא שהמאפיינים החשובים יותר על פני שרותי הבידור והרשת, שאינם ייחודיים לשרות החכם, אופציות הניטור, הן בעיני החשובות יותר, שכן את כל השאר ניתן לקבל עם סלולרי המחובר לרשת האינטרנט מבלי הצורך ברכיב קבוע ברכב – באופצייה זו נוכל לדעת היכן נמצא הרכב בכל רגע נתון וכיצד הנהג עושה שימוש ברכב (למשל מהירות מופרזת). כך תוכלו לדעת האם הנער המתבגר שלכם מסכן את עצמו במהירות, בבלימות או אף בתאונה חלילה.

האינטרנט של הדברים של פלאפון

כמה יעלה לנו?

20 ש"ח ל-500 מגה לחודש עד 40 ש"ח ל-50GB בחודש. כך שמי שרוצה רק לנטר את פעולות הרכב והמיקום, יתכן ויסתפק בחבילה הקלה יותר. מי שרוצה להשתמש גם בשרותי הבידור, יצטרך לקחת אחת מהחבילות הגדולות יותר.

חלוקת החבילות מגלה לנו את מה שפלאפון בוודאי יודעת על הרגלי הצרכנים שלה – כך למשל הגיוני היה שחבילת הטלויזיה תהיה שייכת לחבילה הגדולה יותר (שם הרי יש צריכת דאטה גבוהה יותר), אלא שהיא נמצאת בחבילה האמצעית ובחבילה הגבוהה נמצאת ה MUSIX, שלקוחות החברה משתמשים בה יותר מחבילת הטלויזיה, הגם שצורכת פחות דאטה ממנה.

עריכה: הוסבר לנו שדווקא כן יש היגיון בתמחור הזה – ראשית, חבילות הדאטה בטלויזיה וב MUSIX כלל לא נספרות או מחושבות בחבילה, אלא שבחבילת MUSIX פלאפון משלמת פר לקוח מצטרף, ובטלויזיה לא, וזאת כמובן בתוספת לגובה חבילת דאטה גבוהה יותר במסלול היקר יותר.

לא חייבים להיות לקוחות פלאפון כדי להצטרף לשרות וניתן לבקש להצטרף אליו כבר מהיום (השרות עצמו יושק בסוף החודש)

 האינטרנט של הדברים של פלאפון - מתחיל ברכב חכם

 

הפלאפון CAR מצטרף למעשה לפתרון כולל של IOT אותו פלאפון מנסה להחדיר ללקוחותיה, החל מהלקוח הביתי ועד ללקוחות כמו ערים חכמות. בניין פלאפון למשל מרושת כולו על רשת חכמה עליה ניתן לשלוט באמצעות ממשק המציג עד רמת הכמה אנשים נמצאים כרגע בארוחת צהריים, האם יש מספיק מלח במדיח ומה איכות הרשת האלחוטית בכל מקום. 

 

לדיון בנושא: פלאפון CAR – הרכב שלנו הופך לקצת יותר חכם


11:00
  /  
19.02.2018
  
מאת: אלי חבוש

1