אתגר: לשדרג את החיבור רשת ל-UPLOAD 1.5M

לאחרונה התבשרנו שלקוחות NGN בקצבי 20 או 30M יכולים לקבל שדרוג העלאה ל-1.5Mbpsיצאנו לנסות.

כמו כולם, גם אני סובל קשות מקצבי העלאה העלובים של חיבור בזק בישראל. היחס המקובל בעולם (חצי או רבע) לא רלוונטי בישראל. כאן בעלי 100M יכולים לקבל קצב העלאה של 1.5-2M, כלומר יחס של 2% בין העלאה להורדה…

במקרה שלי, חיבור של 30M, קצב התקשורת בישראל הוא 1Mbps – קצב אומלל לכל הדעות ולמי שכמוני מעלה הרבה מאוד תוכן לשרתים (החל מ-Dropbox וכלה ב-FTP, שלא לדבר על גיבוי off site של תמונות ווידאו) אני באמת זקוק לקצב תקשורת גבוה יותר.

בפורום הועלו לאחרונה הודעות שבזק יכולים עקרונית להעלות את הקצב ל-1.5M, מה ששימח אותי מאוד. השלב הראשון היה להתקשר לבזק ולברר את הנושא.

בזק

9:00 – הטלפנית היתה אדיבה וזריזה וענתה תוך חצי דקה.

אכן יש חיבור 1.5M. האם לי יש אותו? הוא קיים.

את יכולה להפעיל לי את זה על הקו?

בוודאי, עכשיו?

כן.

זה ינתק לך את החיבור, זה בסדר?

כמובן, לכי על זה.

בוצע.

מריץ בדיקת מהירות של בזק+נטויז'ן+speedtest, אין הבדל.

סה"כ: שיחה אחת והכל נראה תקין. היא גם הציעה להתחבר לי לראוטר ולקנפג אותו, אבל בגלל שמדובר במשהו פרטי שלי ומסובך היא נתקעה בשלב הזה והציעה שאדבר עם נטויז'ן.

נטויז'ן

שלום, כאן סלקום, זמן ההמתנה הממוצע: 5 דקות.

ממתין. מוזיקה מנגנת (אני הולך לשמוע אותה הרבה היום)

ממתין.

הקש מספר משתמש שלך. הוקש.

עונה לי מישהו שמבקש שוב את המספר. אחרי שאני מוסר הוא טוען שיש לי רק 5M בחשבון. סורי, התבלבלת.

מברר. מוזיקה.

אחרי חמש דקות המתנה הוא מזהה שאכן יש לי חיבור 30M והכל תקין בו. אני רוצה לשדרג ל-1.5M את קצב העלאה.

זה לא תלוי בי, זה שירות לקוחות. תפוס אצלהם, הם יחזרו אליך.

ממתין 2.5 שעות. אין שיחה.

מתקשר שוב. הפעם לנציגת הלקוחות שלי. אין תשובה. משאיר הודעה.

ממתין שעה. אין שיחה חזרה.

מתקשר למספר התמיכה, זה מבקש ממני מספר טלפון, ומדווח לי שיתכן שיש לי תקלה, לחץ על 1 בשביל להגיע לנציג. מקיש  שוב מספר משתמש. ממתין. מוזיקה. בחור נחמד עונה, מבקש את המספר שוב.

הפעם הבחור טוען בתקיפות שאין דבר כזה בבזק 1.5M, ושאם הייתי בהוט אפשר להעלות אותי ל-2M.

יש דבר כזה. מסביר שוב שבזק שידרגו אותנו ושזה לא עולה כסף. הבחור לא מסכים, אם אני לא בהוט זה לא יעבוד.

אוקיי, מבקש לדבר עם מנהל. מועברת לי מנהלת. היא רואה שבכלל יש לי 2M UPLOAD בחשבון. אם זה לא עובד לך, אתה מוגדר כבעל תקלה. מעבירה לתמיכה טכנית.

מוזיקה. הקש מספר לקוח.

תמיכה טכנית שלום. מה מספר הלקוח. נותן. 

אוקיי, אני רואה שיש לך 1M וזה תקין. אבל בזק אמרו לי שיש לי 1.5M והנציגה אמרה לי שיש לי 2M בחשבון.

כבר אני חוזר אליך. מוזיקה. 6 דקות המתנה.

אוקיי, צודק – החשבון שלך שודרג ל-2M UPLOAD, אני מנתק לך את האינטרנט לשדרוג. סבבה.

אוקיי, מריץ בדיקות, מקבל 1.7M UPLOAD… שואל את בזק האם תקין. התשובה? כנראה שכן…

שעת סיום: 13:10, תוספת של 700Kbps. לא רע.

לדיון בנושא: אתגר: לשדרג את החיבור רשת ל-UPLOAD 1.5M



1