צילום בטיסה – DJI Phantom 2 vision+

חלומו של כל צלם (וילד) הוא הליקופטר חכם בעל מצלמה מובנית. DJI מביאים את החלום לכדי מימוש. עפר לאור יודע ...


מי לא חלם על יכולות לצלם מרחוק תוך שימוש בהליקופטר או מטוס קלים ביותר ללמידה. חברת DJI תפסה את הנישה וממשיכה לשכלל אותה.

צילום בטיסה - DJI Phantom 2 vision+

הגרסא האחרונה של ה-Drone שלהם (מסוק ללא טייס) הוא קל במיוחד לתפעול לכל אחד וכולל יכולות די ייחודיות.  את DJI פגשתי (שוב) בתערוכת NAB בלאס ווגאס ושם למדתי על ה-Phantom 2 Vision+.

אם במקור החברה התמקדה בצילום על ידי הספקת ההליקופטר עצמו (הגוף) וכל אחד היה מוסיף את מצלמת ה-Go Pro שהוא העדיף, זה הפך יותר ויותר ברור שהאינטגרציה עם מצלמה אמיתית היא משהו קריטי למוצר.

צילום בטיסה - DJI Phantom 2 vision+

גוף ההליקופטר עצמו עשוי חומרים גמישים ועמידים וכאלה שבנויים לנחיתות "קשות". הפרופלורים בנויים באופן כזה שבניגוד למודלים זולים, לא ישברו או ישתחררו ממקומם. גוף המכשיר בנוי כך שהוא קולט GPS בחלקו העליון ומתקשר עם עמדת השליטה בתדר מבוסס 2.4GHZ. הבטריה מסמנת על ידי LED את כמות האנרגיה שנותרה בה והמודלים האחרונים יכולים גם להחזיק 25 דקות בין החלפת בטריות.

תחתית ההליקופטר כוללת 4 איזורי תאורה כאשר שניים אדומים ושניים ירוקים/צהובים. הצבעים מסמנים את הכיוון בכדי לאפשר למי ששולט במסוק להבין לאן הוא מכוון. הנורות הירוקות מהבהבות כאשר יש זיהוי לוייני. הלויין משמש לכמה מטרות – תחילה הוא מונע Drift גם במצבים שיש רוח חזקה, ותמיד שואף להשאר במקום כאשר הוא אינו מקבל פקודה אחרת. ניתן לקבוע פקודות חזרה הביתה כך שכשאין לו אנרגיה או כשהוא מקבל  הוראה כזו הוא חוזר למקום שבו הוא הופעל בפעם האחרונה על הקרקע. מעולה למי שמתקשה בנחיתות.

 

בגדול יש לגוף שני סטיקים, הראשון שולט על הגז ועל הכיוון של הפרופלורים והשני שולט בכיוון האופקי (צירי X+Y). למשתמשים מתחילים אין בעיה ללמוד להטיס אותו. ברגע שעוזבים את שני הסטיקים, הוא פשוט נעמד במרחב ולא זז. כך שקל מאוד להתרגל אליו. אחרי כ-5 דקות שימוש הבנתי הכל והרגשתי כבר מוכן לשלבים הבאים. המומחים יכולים לנווט את ההליקופטר גם עם זויות טיסה והטיות שונות ומשונות.

הייחוד של המודל האחרון Vision+ הוא הוספת לא רק מצלמת FULL HD אלא כזו שמנותקת מרעידות הגוף על ידי מנגנון ספיגת זעזועים אך גם כוללת מנגנון שליטה מלא שמזהה על ידי גיירוסקופ ומתקן את התנועה של המכשיר. זה מדהים למדי – גם במצב של רוח ורעידות, התמונה כמעט סטטית לחלוטין. כך ניתן לצלם נוף בוידאו או אפילו תמונת חתן וכלה מאיילון ועד לאולם החתונות, בשוט אחד אלגנטי ויציב לחלוטין. 

עמדת השליטה כוללת בסיס מיוחד של קליטה ושידור אשר הופך את שידור הוידאו והשליטה של ה-Drone למשהו שכל מכשיר בעל Wifi יכול לשלוט בו. ניתן להוריד תוכנה של DJI שתשלוט על המצלמה תוך שימוש באייפון, אייפד או אנדרואיד. השליטה מאפשרת tilt ו-zoom כך שניתן שאדם אחד "יצלם" והשני יביים את כיוון הטיסה. המצלמה היא לא רק מצלמה קולנועית ורגישה להפליא בחושך (את הצילום בלאס ווגאס הם ביצעו בשעות השקיעה. המצלמה מצלמת 14MP כולל תמיכה בקבצי RAW.

את הצילום המצלמה שומרת ל-micro SD פנימי, אך ניתן להוריד, גם תוך כדי טיסה, את הסרטונים למכשירים הניידים ולהתחיל ולהעלות אותם לאוויר או אפילו לשדר אותם בשידור חי החוצה. מידע כמו מצב בטריה, מספר הלויינים הנעולים, מהירות ומיקום, כל אלה ניתנים לשליטה וצפיה דרך האפליקציה.

המחירים של ה-Drones מתחילים בכ-500 דולר עבור מערכת מבוססת Go Pro והמערכת היקרה ביותר (למשתמשים לא מקצועיים) עולה כ-1300 דולר באמאזון וב-B&H. לראות ולהזיל ריר.

צילום בטיסה - DJI Phantom 2 vision+
הגרסא המקצועית שמחזיקה גם DSLR לצילום קולנועי מלא.

 

לדיון בנושא: צילום בטיסה – DJI Phantom 2 vision+


7:00
  /  
20.04.2014
  
מאת: עפר לאור

1